Villkor

Nedan hittar du våra villkor för privatpersoner respektive näringsidkare.​
A.Brask äger upphovsrätten till allt innehåll och allt material på denna webbplats, inklusive bilder.
Det är inte tillåtet att kopiera, reproducera, distribuera, skicka, ladda ner, visa, posta eller
överföra någon del av webbplatsen utan skriftligt tillstånd från oss. Det är tillåtet att skriva ut eller
ladda ner sidor för personligt och icke-kommersiellt bruk. Om du är osäker på vad som är tillåtet
så är du välkommen att kontakta oss med eventuella frågor.​

Allmän information

A.Brask Aps​
CVR: 38347330​
Olgasvej 4H, 2970 Hørsholm​
Danmark​
E-mail: info@abrask.se​

Betalning

Du kan betala med kort, Klarna, ViaBill, PayPal eller med Mobilepay .​
Vi tar inte kort avgift.​
Beloppet dras först på dit kort, när varan skickas.​

Leverans​

A.Brask strävar efter att skicka varje beställning inom 48 timmar.​
A.Brask arrangerar leverans genom GLS och PostNord.
Priset för leverans till paketbutik är 50 sek på beställningar under 1000 sek och GRATIS över det.
Leverans tar 2-4 arbetsdagar. Se alla leveransalternativ, samt priser i din kundvagn.
Du kan alltid följa ditt paket via det track & trace-nummer du får vid beställning.​

Ångerrätt

Som konsument har du 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerrätt löper ut 30 dagar efter den dag du fick din artikel. Om du har beställt flera olika artiklar
i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du fick den sista varan.
Tidsfristen innebär att du har 30 dagar på dig att meddela oss att du kommer att​
ångra ditt köp.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra att ta emot varan utan att samtidigt ge oss meddelande.

Varans skick när du returnerar den


0-14 dagen: Om objektet har förlorat värde och detta beror kanske på att du har använt det på ett
sätt, än vad som var avsett för att fastställa varans art, egenskaper och funktion,​
Du kan bara få tillbaka en del av inköpsbeloppet. Hur mycket du kan få tillbaka beror på det​ kommersiella värdet, och i vissa fall kan detta innebära att det bara kan täcka fraktkostnaderna.​
Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackningen.​
Fel på originalförpackningen kan leda till en försämring av varan.​
15-30 dagen:​
Varorna skall returneras i samma skick som vid mottagandet i originalförpackningen.

Återbetalning av inköpsbeloppet:

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är nedsatt i pris​
drar vi av det belopp du är skyldig.
Vi kommer att återbetala alla betalningar som mottagits från dig, inklusive leveranskostnader
(detta gäller​
inga ytterligare leveranskostnader i de fall där du har valt en annan​
än den billigaste standardleverans vi erbjuder) inom 14 dagar​
från den dag vi har fått ditt meddelande om att du kommer att ångra avtalet.
Vi kommer att returnera pengarna med samma betalningsmedel som du använde när du betalade, om vi inte har kommit överens om något annat.
Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit varan, såvida du inte skickar oss bevis på att ha
återlämnat den.

Artikeln skickas till:​
A.Brask​
Olgasvej 4H​
2970 Hørsholm​
Danmark.​

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.​
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på info@abrask.dk. Vi svarar inom 24
timmar.

Reklamationsrätt

Abrask.se har två års garanti. Detta omfattar defekter från komponenter eller tillverkning som
upptäcks vid normal användning. Garantin täcker inte defekter, skador eller slitage, direkt eller
indirekt på grund av felaktig användning, dåligt underhåll, användning genom våld eller obehörig
reparation. Klagomål om brister som bör upptäckas vid normal kontroll måste rapporteras till abrask.se inom rimlig tid. Varan kan därefter returneras för reparation, utbyte eller, om avtalat, för kredit. Abrask.se täcker rimliga returkostnader på grund av fel som har godkänts.
Du måste meddela inom “rimlig tid” efter att du har upptäckt felet. Om du kontaktar oss​ inom två månader efter det att felet upptäcktes kommer reklamationen alltid att vara aktuell.​
​​
Om reklamationen är berättigad så kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Varan måste​ alltid returneras i säker förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto vid returnering så att​
vi kan ersätta dina fraktkostnader.

För fel, ej mottagen försändelse eller andra frågor vänligen kontakta:
A.Brask ApS​
Olgasvej 4H,​
2970 Hørsholm​
Danmark​
Telefon: +45 50695978
E-post: info@abrask.se
För att påskynda återbetalningsprocessen ber vi att de returnerade varorna innehåller tillräcklig
information, såsom orderbekräftelse, eventuell korrespondens och kontoinformation.

Återbetalning

Återbetalningar kan göras till kreditkort som används för betalning eller till det bankkonto som du
anger.

Överklagande

Om du som konsument vill klaga på ditt köp, kontakta info@abrask.se. Om vi misslyckas med att hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till EU-Kommissionens online portal här –
http://ec.europa.eu/odr

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 30.02.2020

Bli meddelad när vi har dem igen Vi skriver till dig när produkten finns i lager igen. Ange din giltiga e-postadress nedan.