Vanliga frågor om A.Brask

Om A.Brask

Har A. Brask en fysisk butik?

Nej, vi är ett onlineföretag. Men vi tillhandahåller fri frakt och returer till våra kunder i Skandinavien och EU.

Innehåller smyckena nickel?

Alla våra smycken är gjorda av 925 Sterling silver. Alla våra smycken är nickelfria.

Var är smyckena tillverkade?

Vi tillverkar våra smycken i granskade och certifierade fabriker i Taiwan och Thailand. Designen av kvalitetssäkring sker i vår studio i Hørsholm, Danmark.

Vad är era smycken gjorda av?

Alla våra smycken är gjorda av 925 Sterling silver. Vissa modeller är pläterade med 18 karat guld eller rodium. Alla våra smycken är nickelfria.

Säljer ni örhängen styckvis eller parvis?

Alla våra örhängen säljs parvis. Undtagelsen är earcuffs, som vi säljer styckvis (1 st).

Använder ni återvunnet silver?

Ja, vår fabrik är certifierad för att vara hållbar i varje steg av produktionsprocessen. Vi återvinner upp till 90 % av Sterling silver.

Leverans och retur

Måste jag hämta smyckena själv?

Brask är ett onlineföretag och vi har bara en webbutik. Vi skickar produkterna från vårt lager i Danmark. Vi erbjuder därför inte avhämtning.

När får jag tillbaka mina pengar vid retur?

Vi behandlar samtliga returer en gång i veckan. Vi gör dock reservationer för semester och sjukdom. Därför säger vi att vi behandlar returpaket inom 14 dagar.

Vi återbetalar pengarna via samma betalningsmetod som har använts för att genomföra beställningen. Du kommer att få ett mejl från oss när vi har återbetalat pengarna. Därefter finns pengarna på ditt konto inom 1-3 bankdagar.

Hur returnerar jag en produkt?

Vi erbjuder gratis returer till våra kunder i Sverige. Du har 30 dagars ångerrätt. Du kan beställa en retursedel och en gratis paketetikett via denna länk.

Levererar ni utomlands?

Vi levererar endast till Skandinavien och EU-länder.

Reklamation

Smycket är trasigt. Vad gör jag?

Skicka dokumentation i form av bilder och ditt ordernummer till quality@abrask.se

Om du har köpt smycket inom de senaste 2 åren skickar vi ett nytt smycke till dig.

Smycket har ett litet tillverkningsfel

Alla våra smycken är handgjorda och våra former är organiska. Därför kommer produktionen att variera något. Som utgångspunkt, alla defekter som inte kan ses på ett avstånd av 30 cm med ögat, klarar vårt kvalitetssäkringstest och anses inte vara ett produktionsfel.

Om du fortfarande vill genomföra ett byte eller en retur kan du göra det gratis här: Leverans och retur | A.Brask (abrask.se)

Vi skickar gärna ett nytt par till dig. Skriv i retursedeln att du vill ha det utbytt mot ett nytt par.

Smyckena har blivit svarta/fläckiga

Oxidation är en naturlig process, och inte ett tillverkningsfel. Du kan rengöra dina silversmycken enligt beskrivningen i vår guide: Rengöring av smycken | A.Brask (abrask.se)

Kontakta oss

Vi vill höra från dig – använd vår chattfunktion för att skicka oss dina tankar.

Vi strävar efter att svara inom 24 timmar, inom våra normala öppettider.

Tack för ditt tålamod och ha en bra dag!

kundservice@abrask.se

+46 10 138 84 52

Ved Klædebo 14, 2970 Hørsholm, Danmark - Vi pratar svenska!

Måndag - Fredag 08:00 - 18:00

Bli meddelad när vi har dem igen Denna modell kommer tillbaka om 1-2 månader. Vänligen ange din giltiga e-postadress nedan.